《サイエンスアゴラオンライン》
1020日(木)~22日(土)

《前夜祭》
111日(火)

《サイエンスアゴラ実地開催》
114日(金)~6日(日)

アクセス ACCESS

No.51111月5日(土)~11月6日(日)※2日間

ブース企画

自宅でも遭難がしたい!(IVRC2022 LEAP STAGE進出作品)
Mountain Accident at Home!

会津大学 A-PxL
University of Aizu A-PxL

場所:テレコムセンタービル 5Fブース

企画概要

img511_00

山での遭難者がここ二十年増加傾向にあることをご存じだろうか。1つの原因は、高齢の登山者が自身の体力低下に気づかないことだ。もう1つの原因は、近い・低いという油断による不十分な計画や服装・装備での登山だ。本体験では、リュック型タンクや冷却システム、HMD等により夜の山で起こる寒さ、暗さ、落石等の遭難の原因になりうる自然現象や疲労感など実際に登山をしないと気づけない身体の変化や危険を再現し、理解してもらうことを目的としている。またゲームとしての側面もあり、積極的に体験をしてもらうことで体験者の増加も目的としている。

Did you know that the number of people getting lost in the mountains has been on the rise for the past 20 years? One of the causes is that older climbers are unaware of their declining physical fitness. Another cause is inadequate mountaineering planning, clothing, and equipment due to indifference to the proximity and low elevation of the mountains. This experience uses backpack tanks, cooling devices, and HMDs to help subjects understand the cold, darkness, falling rocks, and other natural phenomena that can occur in the mountains at night and cause distress, as well as the feeling of fatigue. It also aims to increase the number of participants by providing them with a positive experience of the game.

page top