《サイエンスアゴラオンライン》
1020日(木)~22日(土)

《前夜祭》
111日(火)

《サイエンスアゴラ実地開催》
114日(金)~6日(日)

アクセス ACCESS

No.51011月5日(土)~11月6日(日)※2日間

ブース企画

究極の砂時計体験(IVRC2022 LEAP STAGE進出作品)
The ultimate hourglass experience

慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科
Keio University Graduate School of Media Design

場所:テレコムセンタービル 5Fブース

企画概要

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何かに埋もれる体験をしたことがあるだろうか。究極の砂時計体験では、砂時計の中に入り、足が砂に埋もれる感覚を再現した。また、時間の経過とともに周囲の情景が変化し、砂だけでなく、温泉や波などにも埋もれることができる。埋もれる感覚は映像に加え、足への境界線刺激、足の甲の圧迫、温度提示などで表現した。また、視覚に頼るだけでなく、音で想像力を掻き立てながら埋もれる感覚を体験してもらう試みも取り入れた。この作品の特徴は、砂時計という、今では装飾や鑑賞用として用いられるものを一種の体験に落とし込み、時間の変化で情景が変化するストーリー性とエンターテインメント性のある体験となるようデザインしたことである。

Have you ever had the experience of being buried in something? In the ultimate hourglass experience, visitors enter an hourglass and recreate the sensation of having their feet buried in sand. In addition, the surrounding scenery changes with the passage of time, and in addition to sand, you can also be buried in hot springs, waves, etc. The sensation of burial is expressed through the use of boundary line stimulation to the feet, pressure on the instep, and temperature presentation, in addition to visual images. In addition to relying on visuals, the work also attempts to stimulate the imagination through sound, allowing the viewer to experience the sensation of being buried. The unique feature of this work is that the hourglass, an object now used for decoration and appreciation, was incorporated into a kind of experience, designed to provide a narrative and entertainment experience in which the scene changes with the passage of time.

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