《サイエンスアゴラオンライン》
1020日(木)~22日(土)

《前夜祭》
111日(火)

《サイエンスアゴラ実地開催》
114日(金)~6日(日)

アクセス ACCESS

No.50211月5日(土)~11月6日(日)※2日間

ブース企画

やがて雪だるまになる(IVRC2022 LEAP STAGE進出作品)
in time become snowman

甲南大学
Konan University

場所:テレコムセンタービル 5Fブース

企画概要

img502_00

VR上で疑似的に雪玉を転がし、雪だるまを制作する体験を提供する。

体験者はHMDを用いた視聴覚提示装置や雪玉を転がす際に感じる温度感覚を体験できる装置を装着する。同時に、雪玉を転がす際に感じる重さや大きさを感じられるデバイスを用いる。それによって、疑似的に雪原にいる体験を提示し、実際の雪玉を転がす感覚と遜色のない体験ができる。

We propose a system to create a snowman by rolling a snowball in VR.

Participants wear audio, video, and temperature sensory presentation devices to experience the weight, size, coldness, and other sensations they might feel when rolling a snowball in a snowfield.

Finally, participants can complete the snowman by placing a "head snowball" on top of the snowball created by rolling it.





page top