《オンライン》
1026日(木)~28日(土)

《前夜祭》
1117日(金)

《実地開催》
1118日(土)~19日(日)

アクセス ACCESS

50511/18(土)-11/19(日)10:00-17:00

ブース

VRボウリングローリング(IVRC2023 LEAP STAGE進出作品)

大阪大学大学院情報科学研究科情報システム工学専攻

場所:テレコムセンタービル 5階 ブース

企画概要

写真名前

狙いから逸れたボウリングのボールを後から動かしたいと考えたことはありませんか?本企画では、VR空間でボウリングのボールの中に入り、ボールを内側から動かす体験を提供します。体験者は椅子に座り,足と手を動かすことで、ボールに任意の向きに回転・速度を与えられます。HMDを通して視覚フィードバックを行うことで自身でボールを動かしているように感じられます。ボールの表面の迷彩模様の回転で発生する回転運動のベクションによって体験者は自身が動いていると錯覚します。また、ボールがピンに向かう直線運動とボールの回転運動のベクションを両立させることで、ボールの中にいる感覚を強調します。

Have you ever thought about wanting to move a bowling ball that deviated from its intended path? In this project, we provide an experience where you can enter the bowling ball in a VR space and move it from the inside. Participants can sit in a chair and use their feet and hands to give the ball any desired direction and speed. Through visual feedback via an HMD (Head-Mounted Display), they will feel like they are moving the ball themselves. The participant will experience an illusion of their own movement caused by the rotation of camouflage patterns on the ball's surface. Furthermore, by aligning the vector of the ball's linear motion towards the pins with the vection of the ball's rotational motion, we emphasize the sensation of being inside the ball.

page top